8 March 2007

2 ar.

Idag for exakt tva ar sedan klev jag pa flyget och flyttade fran Sverige till Skottland. Fast de som kanner mig skulle nog saga att jag borjade flytta redan 18 mander tidigare, nar jag kom tillbaka till Stockholm efter att ha varit Erasmus-student i Glasgow under ett ar. Det ar nog sant. Redan under utbytesaret kande jag mig hemma har. Jag vantrivdes katastrofalt med boendet (delade rum(!) med en tio ar yngre spanjorska) men det var nagot med stan, landet, stamningen, folket, som gjorde att jag helt enkelt kande mig... hemma.

Jo, jag minns att jag inte pratade om mycket mer an Skottland under de dar 18 manaderna nar jag var hemma. I Sverige. Fragan var inte om utan nar jag skulle flytta hem. Till Skottland.

Och nu har jag tva hem.

Och det kanns sa bra. Sa ratt. Sverige och Skottland har delad vardnad om mig. Det ena kommer aldrig ta prioritet over det andra, men nagonstans maste jag bo och just nu vill jag bo hos pappa. Moderlandet far jag traffa pa loven. Och hon ar aldrig langt borta. Bara en www-adress, ett @ eller en telefonsignal ifran.

Vi syns snart.

1 comment:

Anonymous said...

Du skämtar...?!? Har det redan gått två år... om jag inte missminner mig så var det strax efter att jag började blogga som du flyttade... ja...det blir ju två år det... Då får man väl säga GRATTIS på två-årsdagen!!!!