28 March 2007

...och sa foll hon for frestelsen till slut.

Jag vill ha den pa pocket, jag vill ha den pa pocket, jag vill ha den pa pocket.

Anda sedan boken slapptes i somras har jag repeterat mantrat till forbannelse. Jag tanker inte kopa Sharpe's Fury av Bernard Cornwell inbunden! Alla andra tjugo bocker jag har ar pa pocket och dessutom ar inbundna bocker otympliga att ta med till jobbet.

Den slapps pa pocket i maj.

Idag sag jag den inbundna i ett utforsaljningsstand. £5.

Japp. Jag har svag karaktar. Eller, nej. Det finns en grans for hur lange jag talmodigt kan vanta pa att fa lasa en bok jag haller pa att krevera av att inte fa lasa. Det kommer bara ta ett par dagar, sa tank pa hur manga ganger jag hade kunnat lasa om den om jag kopt den fran borjan... dessutom har jag en kansla av att jag kommer kopa den pa pocket sedan - ocksa, for att ha i samlingen. Da har jag lagt ut 12 av de £15 som den inbundna boken kostade...

Ah. Vi tar det sedan. Nu ska jag kasta mig pa sangen och halsa pa mina gamla vanner igen!

3 comments:

Anonymous said...

Hehe! Hur väl känner jag inte igen det där?! Det är bara att konstatera att det inte finns något som heter logik när det gäller boktokar :) Jag hade gjort samma sak som du i en liknande situation :)

Carina said...

Skont att hora att det atminstone finns rim och ranson i DET - att vansinne ar gemensamt for alla boktokar. :-)

Anonymous said...

Jag har förhandsbokat "Vault of Bones" av Pip Vaughn-Hughes som kommer i Juli!!! och skrivit ett tiggarbrev till förlaget om att få läsa den nu för annars dör jag. Jag fick avslag...