1 March 2007

Arbetskarlek - karlek ar arbetssamt

Snobollen eskalerar - och jag hoppas det inte slutar med en crash!

Haromdagen lyckades jag genom smidig konversation fa veta att B ar 31 ar gammal och ocksa gillar bergsvandring, han ar t.o.m. instruktor. (Han kan fa trana mig i scrambling!) Jag missforstod sedan litegrann och trodde att han hade tva soner, 11 och 16 ar gamla, vilket skapade tva dagars samtalsamne pa kontoret eftersom han da skulle ha varit 15 nar han fick sitt forsta barn...

Som sagt, det var ett missforstand. Killarna tillhorde ungdomsgruppen han brukar vandra med. Han har inga barn men ar djupt involverad i scouterna. Dessutom ar han singel.

Detta ar nagot JAG inte tagit reda pa, utan Jackie Fish&Chips som sitter bakom mig och som gjorde en "deal" med Bs kollega A imorse. Jackie avslojade vem som var intresserad av B och A avslojade glatt detaljer - dessutom gav hon sin emailadress och bad mig emaila henne och hon skulle skicka ett foto pa karln! Hon loooovade att inte beratta nagot for B... yeah, right.

Jag pratade senare sjalv med A (tyvarr hade jag ett arende jag var tvungen att genomfora, aven om jag efter Jackies tilltag bara ville forsvinna resten av dagen). Hon fnissade genom hela samtalet, redde ut begreppen om honom och gav mig om igen emailadressen. Jag har nu emailat och vantar pa svar... Jag kommer fa ett foto pa bade B, G och henne sjalv. He, he, da kan jag jamfora spanen!

Resten av dagen har kollegorna pa jobbet planerat var date (vi ska tydligen aka racerbat och water-ski i Strathclyde park medan teamen har picknick pa stranden...) och chefen forvantar sig ett utskrift av fotot pa sitt skrivbord. De har aven planerat vilka som ska vara "maids of honour" (Jackie och A) och beslutat att Mrs Carina XXX later bra...

Jisses, nu rullar det lite for fort, va!
Och jag ar fortfarande for feg for att bjuda ut honom. Men med lite tur kanske jag lyckas hinta tillrackligt sa att han tar tag i saken. I varsta fall ser sakert kollegorna till att saker hander. Ehrm.

3 comments:

Anonymous said...

Det är ju alldeles underbart. Du har din egen datingförmedling. Suveränt att t o m cheferna involverar sig i ihopparningen. He he he, jag vill också sitta med teamet och se er första date. Men du måste komma ihåg att det är en date och ingen tävling så du måste ju inte spöa skiten ur honom fullständigt när du vinner :-) he he he

Anonymous said...

Hadde det varit jag hade jag lutat mig tillbaka och njutit så länge det varar.... eller fegat ur snabbare än kvickt.... svårt läge och omöjligt att ge ett bra råd, det är bara att önska lycka till hur än du gör!!!

Anonymous said...

Coolt!

Jag vill också bli dateförmedlad. Ok, jag förväntar mig att din pojkvän Barry/Gordon tar med sig en singelkompis när vi ses i juni. Ca 40-45 år, datakille, får gärna se ut som han på Justin Currie-konserten. Men inga krav annars sådär... ;)