21 March 2007

Officiell emmigrant

Fick ett brev fran Skatteverket idag. Jag ar nu officiellt avskriven fran folkbokforingen, med andra ord, jag ar nu officiellt utskriven fran svenska samhallet. Saken ar helt i sin ordning, det ar en anmalan jag skulle ha gjort for tva ar sedan egentligen, men att halla dokumentet i handen kandes anda sa... definitivt.

Nu innebar detta i och for sig bara att jag forlorat tillgang till faciliteterna, jag ar fortfarande medlem i klubben! Det medlemsskapet kommer endast kunna atertas under tortyr...

Det kanske ar ett vanligt problem att folk av misstag anmaler sig som emmigranter (vad vet jag) men sa som brevet var formulerat, hela snacket om hur beslutet kunde overklagas, fick det hela att snarare lata som en dom an en bekraftelse pa en onskan.

Men jag kan lova att onskan var genuin. Det har inte skett nagot misstag. Jag har faktiskt flyttat till Skottland.

2 comments:

Anonymous said...

Sjysst, betyder det här att vi ska smuggla in dig i en eka övertäckt med plastduk nu när du kommer och hälsar på i ditt gamla fädernesland :-)...då kan vi smuggla lite annat också typ haggis och whisky he he he!!

Annars kan du alltid försöka titulera dig statslös he he he.

Carina said...

Nasta gang jag kommer soker jag asyl.
:-)