6 March 2007

Bokat

Hade tankt skriva om minisemestern, men det far bli en annan gang for nu maste jag...
STOPPA PRESSARNA - Senaste nytt pa B-fronten!

Minns ni i torsdags, da A sa att hon skulle skicka foto pa karln? Eftersom vi har sakerhetsprylar pa jobbmailen sa gav jag henne hemadressen om utifall att. Inget email dok upp under helgen.

Idag pa jobbet lag det ett och vantade i inkorgen! Som jag anade hade jag problem att oppna filerna, men chefen mer eller mindre beordrade mig att losa problemet eftersom hela avdelningen vantade med spanning. Joda, de har inte legat pa latsidan medan jag varit borta.

Det forsta som hande imorse var att en chef fran en annan avdelning kom fram och ville hora senaste nytt! Det ar tydligt att foretaget ar svaltfott pa interna nyheter for jobbet har forvandlats till ett veritabelt mellanstadium. "C + B = Sant" stod det helt plotsligt pa mitt anteckningsblock och det var inte mycket annat som ventilerades i "reply all-mailen". Jag hann inte ens ta av mig jackan innan folk fragade om jag var i Glencoe under helgen och nar jag svarade att jag var vid Rob Roy's cave i Inversnaid sa de besviket "ah, sa du var inte i Glencoe da"... Eh, nej. Men dar var tydligen B. Det hade de tagit reda pa. Och tydligen hade han ringt "flera ganger" igar, vilket naturligtvis tolkades som att han sokte efter mig. Idag ringde han inte en enda gang. Vilket jag tolkar som att han kanske ar lite generad och helt uppenbart fatt reda pa just det som A loooovade att hon inte skulle fora vidare.

Joda, jag har fatt bekraftat att han har full koll. Tydligen antyddes nagot under nagot (nagra) samtal medan jag var borta men mina supersnalla kollegor (%&#£$) behovde ingen ens namnge vem som var intresserad utan han "visste"/hade pa kann vem det var i vilket fall.... hm. Och enligt vissa kallor har han inget emot det utan njuter av uppmarksamheten. Tror jag det.

Naval, under eftermiddagen lyckades jag oppna filerna och.... han ar helt klart godkand! Tank John Hartson (f.d. Celtic-spelare) fast med mer har. Han ar inte perfekt - och just darfor ar han perfekt! Jag var radd att han skulle vara en superfit friluftskille och blev jatteglad nar jag sag ett runt ansikte med rott har och glada ogon.

F o ar G jattesot och dessutom pratade jag flera ganger med AN&P idag och han ar alltid pratglad och... hur manga man far man ha i det har landet nu igen?

Lyckades tajma detta med ett samtal till A. Hon var riktigt bubblig i atta minuter, innan vi rev av arendet pa under minuten och sedan paminde hon mig om att hon och Jackie Fish&chips paxat rollerna som brudtarnor. Jag lovade att hedersuppdraget var deras och att jag skulle kla dem i riktigt stora, puffiga, rosa klanningar. De kommer se ut som tva bakelser. (Sa jag hoppas ingen blir avundsjuk nu...) Hon skrattade fortfarande nar hon la pa luren.

Fotona inspekterades av hela avdelningen och de sitter nu uppe pa Vita Tavlan. Chefen satte upp dem... I slutet av dagen hade nagon ritat ett rott hjarta och skrivit mitt namn efter honom - jag sa ju att jobbet forvandlats till mellanstadiet!

Sa jag inser nu att jag maste bjuda ut karln innan det slutar i katastrof. Saken ar bara... jag har aldrig bjudit ut nagon. Men i arlighetens namn, hela arbetsplatsen ar knas och upp och ner sa sista timmen idag hoppades jag nastan att jag skulle fa B pa traden sa jag kunde fa saken overstokad. Risken ar att nagon annan tar tag i saken annars... De ar ratt otaliga och det talades t.o.m. om att arrangera gemensamma foretagsfester.
"Fast da kommer vi forstas allihopa sitta och spana in er tva hela tiden." Som en kollega sa.
"Jo tack," menade jag, "det blir ingen foretagsfest, det blir en dejt med hundra forkladen."

Well..... och nu till slutklammen.

Kom hem. Loggade in mig pa natet. Tva email i inboxen. Ett fran mig med fotona fran jobbet. Ett fran... B. Trodde forst att nagon satt upp ett plojkonto pa hotmail, men det var fran hans jobbadress. Sa... vi kan vara ratt 100% sakra pa att A ar tjallaren.

B bjod ut mig.

Och nu sitter jag med fjarilar i hela kroppen for jag kan inte minnas att jag nagonsin varit pa en dejt med nagon jag faktiskt, uppriktigt, vill ga pa dejt med. Och jag inser att det ar bast att skicka ett foto i svarsmailet sa att han ser hur jag ser ut ocksa - det ar inte mer an ratt. Nu ska jag bara hitta ett dar jag bara har en haka...

My God, hur gick detta till?!

3 comments:

Anonymous said...

Snablars! Låter ju helt fantastiskt spännande! Tänk om mina (tre) kolleger kunde engagera sig så! När ska ni ses, vad ska ni göra, vad ska du ha på dig??? Miss supernyfiken vill veta allt!!!

Anonymous said...

Good luck, hun :-)

Anonymous said...

...Yeeeeeeeees!!!! Hoppas det klickar.

Och, jag är hemskt avundsjuk på att jag inte får ha bakelseklänning. Not! Men jag kommer gärna på bröllopet :D