4 April 2008

Förlåt mig, Magda, men jag trodde Magnus var ledig!

Det här är nog det mest absurda jag varit med om, på länge.

Inatt drömde jag att jag läste Evening Times (en av Glasgows kvällstidningar) och såg att Magnus Hedman svarade på en enkät. Enligt tidningen bodde han i en förort till Glasgow. Jag blev lite förvånad, för jag trodde att han flyttat hem till Sverige. Så plötsligt träffade jag Magnus och några småkillar, hans barn tydligen, inne i stan och vi pratade lite om Glasgow och Sverige och EM och så. I drömmen var vi sedan helt plötsligt i hans kök i villan i förorten och gjorde upp planer om att gifta oss. Det var en helt vanlig familjescen, jag tror vi förberedde middag, med pojkarna som sprang runt och så, men jag minns att vi ändå såg varandra djupt i ögonen. I drömmen reflekterade jag över att jag tyckte situationen var märklig, för vem hade trott att jag och Magnus skulle passa ihop!

När jag vaknade upp tyckte jag snarare det var märkligt, för; "var kom det här ifrån helt plötsligt? Vem hade trott att jag skulle drömma om Hedman - och att gifta mig me'n till på köpet".

Så, sömndrucken gjorde jag frukost och i vanlig ordning öppnade jag BBC och Aftonbladet på nätet för att se vad som hänt under natten.

Första rubriken:
"Magnus Hedman och Magdalena Graaf skiljer sig igen."

VA!

Och bättre/mer absurt blev det:
"Magdalena: Jag tycker Magnus kan få tala om varför."

Tanke 1: Hjälp, hur fick hon nys om våra planer så fort?!
Tanke 2: Men neeej, jag trodde ju att han var singel!
Tanke 3: Hjälp, jag har förstört deras äktenskap, shit, det var ju inte meningen!

En lång stund - nåja, ett par sömniga och förvirrade sekunder - av tomhet... Sedan:

Tanke 4: Eh... det var ju faktiskt bara en dröm.

Men jisses vad levande den blev helt plötsligt.

3 comments:

Anonymous said...

*skratt*
Om jag hade drömt den drömmen skulle jag ha kallat det en mardröm :) Magnus H är inte min cup of tea, om man så säger.

Anonymous said...

HE he he....du kanske har upptäckt en synsk förmåga och kan snart börja sälja dina drömmar till the Sun och andra seriösa tidningar...eller så har du en hemlig längtan efter allas vår Hedman....han är inte min cup of tea heller så att säga

Carina said...

Inte min heller! Vilket gör det ännu mer absurt.