18 April 2008

Varning för skotska pensionärer!

Det är troligen min favoritvägskylt, alla kategorier, den som varnar för farliga pensionärer. För det är väl så den ska tolkas? Precis som man varnar för älg, råddjur och fulla chaufförer (ni vet, triangeln med bilen som slirar fram och tillbaka...) så varnar man här för landets potentiellt livsfarliga gamlingar. Undrar vad de gör... Jag vet inte, jag har inte vågat utforska det närmare. När jag ser skylten vevar jag upp rutorna, låser dörrarna och blåser förbi snabbast möjligt!

1 comment:

Anonymous said...

Ja du, har du inte sett filmen med den gamla damen som mycket sakta tar sig över ett övergångsställen när en stekare i cab tvingas stanna och efter ett tag tutar irriterat på henne. Hon stannar upp, tar tag i handväskan och dänger den med all kraft i bilen. Resultatet blir att krockkudden löser ut, den gamla damen går lugnt vidare medan bilföraren slåss med krockkudden :-)

Härliga pantertanter kan vara faarliga för vissa :-)