23 April 2008

Även om det är fel så är det i alla fall rättstavat

Manlig, medelålders kollega skulle skicka en brådskande begäran och ville att jag skulle läsa igenom mailet för att se om allt var med. I början av emailet skulle han förklara att "the client is looking to increase his cover...." Bara det att looking stavats med ett K istället för ett L.

Jag: "So he's kooking to increase his cover?"
Mannen läser och funderar: "Ah, of course, sorry."
Några sekunder senare läser jag igen.
Jag - skrattandes: "Now he's really cooking to increase his cover, who is he, Gordon Ramsey?"
Mannen: "What? That's the correct spelling!"
Jag biter ihop hela ansiktet av skratt. Mannen begrundar texten.
Mannen, när han insett misstaget: "Not a single word to anyone, you hear."

1 comment:

Anonymous said...

Underbart!