20 May 2006

Infor melodifestivalen

For tva dagar sedan blev vi paminda om att det ju faktiskt ar en schlagerfestival i ar. Det var namligen da brittisk media upptackte Finlands bidrag... Sa nu vet vi att vi ska sitta framfor tv:n ikvall och bli roade av Terry Wogan's underbart ironiska kommentarer.

Enligt BBC ar Grekland favoriterna men de namner Irland, Sverige, Danmark och Kroatien som goda kandidater ocksa. Jag far allergiska utslag av Canvrala sa jag vet atminstone vilket land jag inte tanker halla pa. Brrr.

Ehrm, fast UK's rappande tont tanker jag inte heller halla pa. Men kolla in honom, ni.

Naval, det ar ikvall. Nu ska jag ta med 3 tyskar pa sightseeing i vastra Glasgow. En timmes slingrande bussresa genom stan till Dumbarton dar de ska kolla in slottet, jag ligga i graset och lasa en bok och vi allihopa sedan kolla in en sackpipebandstavling i en park. Melodifestival som heter duga, det!

No comments: