3 October 2006

Dagen da Carina forsatte berg.

Wow. Jag ar mallos. Jag vann mot banken. Brevet till juridiska avdelningen lonade sig! Tanka sig.

Besokte ett Abbey-kontor idag och nar de skrev ut ett papper jag skulle signera stod det:
Kontohavare: Miss C Djaerv.

Inte A C Djaerv, inte Aasa Djaerv - C Djaerv!

Wow.

Brevet var kort, mindre an en sida langt, och pa basta juristengelska forklarade jag hur fritt vi placerar vara namn i Sverige samt hur man kan se vilket som ar tilltalsnamnet. (Signaturen. I passet, som jag bifogade en kopia av. Duh...) Och sedan argumenterade jag halvt pinsamt, halvt hotande - med belysning pa bankens egen sakerhet - och... tja, tydligen var det nagon med sunt fornuft som oppnade kuvertet.

Wow. Nu borjar jag tro pa manskligheten.
Eller ska jag saga juristerna.
Nu ska jag njuta av mitt bankkonto. Och ga och shoppa. Ah, jag ska nog ta och skriva ut en check ocksa, bara for att jag kan!

No comments: