21 October 2006

En ko for koandets skull?

Mitt pa George Square formade kravallstaket en 20 meter lang falla. Inne i fallan stod en femton meter lang ko och en handfull fler manniskor dok up medan jag korsade torget pa vag till jobbet imorse. Femton meter ko och ett tjugotal guljackor. Varfor da?

Ingen scen, inga attraktioner, inga biljettkontor, ingenting forutom en liten bygghut bredvid en staty. Vad sjutton koade manniskor for?

Nu ikvall fick jag svaret. Biljetterna for nar Julbelysningen tands pa Geroge Square slapptes och kunde endast hamtas under dagen. Troligen kunde dessa fribiljetter hamtas i bygghutten. Aha... Kunde man inte satta upp en skylt pa hutten i sa fall? Eller halls det hemligt for alla som inte rakar luslasa kommunens hemsida och har jarnkoll pa kalendariet? Ah, tur att jag inte tankt ga.

Och tur att jag vet att biljetterna till Hogmanay inte slappts an. Det har jag koll pa!

No comments: