12 October 2007

Och på innerspår har vi...

På Tipsextra-tiden fick man stå ut med lite tottohästar i halvtid, försnack inför V65, och jag minns framförallt en häst. She sells seashells. Säg det tio gånger snabbt om du kan! Men jag kan inte komma ihåg några andra roliga namn, kanske kan någon friska upp mitt minne?

Anledningen till att jag kom att tänka på detta var ett brev på insändarsidan i Glasgows Metrotidning. Tre tilltänkta galopphästnamn som fått avslag av Jockeyklubben:
Norfolk Enchantes
Wear the fox hat
Whale oil beef hucked

Sistnämnda bör nog uttalas med irländsk accent för att bli glasklar... Synd att de inte slank genom nätet, det hade onekligen gjort galopptävlingarna lite mer underhållande.

2 comments:

Anonymous said...

Hihihihihi...

Jag kommer bara ihåg Legolas. Och det är ju inte roligt om man inte lyssnar på Galenskaparna.

Carina said...

Vänta nu, Legolas och Galenskaperna? Vad är det för roligt jag har missat?