12 October 2007

Film/drömkrönikan del 2

Hm, filmen jag fick skeppad från Schweiz - och som visade sig vara en TV-film på 3 timmar varav jag nu sett 2 - var varken Attila the Hun eller Attila der Hunne. Det var helt klart Attila the Hunk! Oh. My. God. Jag är rätt säker på att Attila inte var så där sexig, charmig och oemotståndlig i verkligheten! Men vem bryr sig om historisk korrekthet i de här sammanhangen. Slurp!

Och som en uppföljning av drömbloggen häromdagen så kan jag meddela att Attila dök upp i min dröm - ja, Gerry-Butler-Attila alltså. Men han var inte alls snäll. Jag minns inte alla omständigheter men han skulle döda mig och min syster. Sedan beslutade han att nöja sig med att spöa upp oss, och när han drog med henne in i ett rum tänkte jag att det ju i alla fall inte var lika farligt som att bli dödad, så jag ingrep inte. Men sedan grät hon så förskräckligt så jag kikade in och såg - att han våldtog henne! Jag blev helt skogstokig och tog en pall och gav mig på honom och slog honom blodig. Och sedan ändrade drömmen tack och lov karaktär. Men himla Petter, så där skulle det ju inte vara!

Ok. Idag såg jag Pixars nya film Ratatouille. (nja, den var inget vidare; inget kul, ingen story och inget att minnas.) Och såvida jag inte drömmer om förskärare och råttor som kokar soppa på mig så ska jag nog klara mig igenom natten utan obehagligheter. Fast... om råttorna kokar soppa på mig så kan ju alltid den där sexiga barbaren få söka upprättelse genom att komma och rädda mig... är han riktigt snäll i natt skulle jag kanske t o m kunna förlåta honom. Litegrann i alla fall. Men då är det bäst att han dyker upp igen!

1 comment:

Anonymous said...

Jösses vilka drömmar du har!!! Fast jag är i samma fas som du, drömmer jättemycket men jag kommer sällan ihåg mina drömmar. Hoppas the Hunk kom tillbaka i dina drömmar på ett trevligare sätt....