19 October 2007

Utdrag ur en kärlekskonversation

Kära kollegan som träffade ny man för två månader sedan: Vi har förlovat oss.
Partykollegan: Wow, det var snabbt jobbat! När är bröllopet, till helgen?
Kära kollegan: Nä, ta det lugnt! Vi må vara gamla (över 40) men vi ska göra det här på traditionellt skotskt vis. Bröllopet är om två veckor.

Vi skrattade gott, men det roliga är att det faktiskt är traditionellt skotskt vis, att gifta sig två veckor efter förlovningen. Lååångt bak i tiden. Det var väl bäst, innan grannklanen upptäckte att man snott deras dotter...

Hästkollegan visade stolt utprintade kort på sin nyinköpte springare, som hon ska hämta nästa vecka och därför ta semester ett par dagar.
Jag: Vet du, jag tror inte att hon äger någon häst. Det är bara en ursäkt för att få ledigt.
Hästkollegan: Det har jag visst! Jag har kort på honom!
Jag: Alla kan printa kort från internet. Jag har massor med kort på Gerry Butler men det gör honom inte till min make.
Trånande kollegan med drömsk blick: Tänk om det vore så enkelt...

1 comment:

Nobody said...

Jaaa tank om det vore sa enkelt :o)