23 January 2004

Fredagsfyran, v. 4

Tema: tidskrifter

1. Är det någon speciell tidning/ magasin du köper regelbundet?
Nuförtiden är det Empire, en brittisk filmtidning, men jag gör noga avvägningar mellan den och Total Film varje månad. I Sverige är de nästan dubbelt så dyra som i UK så det blir bara en och oftast får man mer för pengarna i Empire. Tyvärr är Café Sport nedlagd, annars hade jag köpte vartenda nummer av den.
2. Prenumererar du på någon dagstidning?
Nej, faktiskt inte. Det blev inte av att beställa när jag kom hem i somras. Jag MÅSTE ha en tidning till frukost, men Empire är dötjock (tar nästan en månad att gå igenom eftersom jag läser allt) och dessutom har jag en massa student- och facktidningar som kommer varje vecka så jag har fullt upp! Och eftersom jag är ute på nätet ca 2 ggr/dag så får jag mina nyheter ändå.
3. Om du var chefsredaktör för en tidning, vad skulle den handla om?
Djurgårdens IF, ishockey främst. Jag skulle göra alla reportage och artiklar läsarna inte 'tillät' mig göra på Klockrents tid... D.v.s. allt från rapporter från J20 via intervjuer med de minst kända spelarna till vad som händer bakom scenen, t ex hur man kör en ismaskin.
4. Är kvällstidningar som ex. Aftonbladet och Expressen ett slöseri med papper?
Inte tidningarna i sig, men hur utrymmet utnyttjas ibland.

No comments: