2 January 2004

"Shoot & Go Travelling"

Jag ska starta resebyra. Jag kor runt i Skottland i minibuss med skjutdorr, eller fyradorrars bil. Under resan berattar jag de historier eller specialiteter jag kanner till om saker vi ser och sa fort nagon i bilen vill ta en bild sa stannr vi. Eftersom parkeringsfickorna i Western Highlands INTE star i relation till de vackra vyerna sa far man ofta improvisera. D.v.s. leka turist och snabbt, och helt galet, kora in till kanten (som inte finns, eftersom det itne finns vagren), oppna bildorren, ta sin bild, hoppa in och kora innan bilen bakom hunnit ikapp en.

Detta ar ungefar vad vi gjort idag. Vi hade en dag pa oss att se Loch Lomond, Glen Coe, Glen Nevis, Glenfinnan (Harry Potter-land kallat av oss), Loch Ness och garna lite slott ocksa, sa det blir "Shoot & Go" som galler. Na, man hinner val inte njuta av landskapet riktigt, men man far i vart fall ett hum om hur otroligt vackert detta land ar. Som tur ar ar dalgangarna relativt langa, sa man hinner njuta, stona och sucka genom bilrutan ocksa.

Jag skulle kunna rekommendera mina resor till foretag som vill ha intima kick-offer, team-buildingar och andra engelska omskrivningar for "lara kanna varandra battre-konferenser". Eftersom det ar radioskugga i princip fran anr man lamnar Glasgow (OH, hur underbart var det inte att aterse mina kvarter, om sa bara fora nagra minuter!) sa KAN man inte annat an prata, leka lekar och lara knanna varandra. Man lar sig ratt mycket genom 20 fragor, sanning och konsekvens utan konsekvens, ordkedjor m.m. Eller sa sjunger man bara och har det bra.

Shite, dyrt kafe, slut pa kosing, maste sluta. Imorgon ska vi til Glasgow - TJOHO!!!

Haste ye back

No comments: