9 January 2004

Fredagsfyran

Bloggingtema - igen!

1. Vilken är din svenska favoritblogg?
Humpedumpe... Jag hittade en kul av en mamma som oftade citerade sina barn, och det var urskojigt. Tyvärr tappade jag bort den. Min favorit är nog annars Lindas Webblogg eftersom man ofta får lite filosofiska funderingar kring saker man aldrig sett så djupt och filosofiskt på. Intressant!
2. Vilken är din utländska favoritblogg?
Skriven på utrikiska eller där personen bakom befinner sig utomlands? En engelskskriven som jag gillar mycket, även om personen bor i Sverige är How to learn Swedish in 1000 difficult lessons.
3. Vilken typ av bloggar brukar du ‘falla’ för?
De lite kåseriaktiga som tar upp vardagliga ämnen men inte låter som ledarsidan på DN.
4. Vad är en blogg egentligen?
Det är som livet självt. Du får ett utrymme men vad du gör med det och hur mycket du fyller det är upp till dig själv. Jag ser det nog också som ett smidigt forum för oss som inte hittat tid och ork att sätta oss in i hur man gör hemsidor...

No comments: