3 May 2007

Aterbesok till Bridge of Orchy och Kingshouse

Ah vad jag ser fram emot langhelgen. Pa mandag ar det Majdagen, den roda dagen i borjan av maj vilken har alltid ligger pa en mandag och inte pa 1 maj, sa jag har tre dagar att gora vad jag vill pa.

Hade tankt hyra bil och knalla uppfor ett par harliga berg, men den tanken forsvann tillsammans med en otrolig telefonrakning pa £65! Det blir inga timlanga samtal langre - och framfor allt inte till mobiler! Ni som inte har landlina blir det enbart email till framover och jag maste borja satta aggklocka pa samtalstiderna. Naval, mindre skitprat dor man inte av... har jag hort.

Istallet lockade jag med Mia pa en vandring som kan nas med buss. En dagsetapp av The West Highland Way, narmare bestamt Bridge of Orchy till Kingshouse. Det ar en scenisk vandring over Rannoch Moor, mitt ute i absolut ingenting, och som avslutning valkomnas man av Buchaille Etive Mor och det enda huset pa mils avstand - Kingshouse hotell och ett varmt mal mat (med Irn Bru!!!). Buss TOR ca £11.30. Det var fyra ar sedan jag gick strackan och den gangen var det i slutet av mars, sa jag ser riktigt fram emot att gora om det!

Dessutom har jag kopt en ny Buff som jag maste testa. Den ar diskret gra, gra, svart-monstrad sa till skillnad mot skottlandsflaggan jag stolt burit i fem ar sa ser jag inte ut som ett blabar i bergen (se bild till hoger). A andra sidan blir jag svarare att finna, he, he. En buff kan beskrivas som en tub elastiskt tyg som man enkelt kan vrida, vanda och anvanda som bade pirathuvudbonad, shejkhuvudbonad, halsduk, pannband, ansiktsskydd, ranarluva, luva, harsnodd... se exempel har. Jag bar den sa gott som alltid nar jag ar ute och vandrar. Den varmer nar det ar kyligt men inte tillrackligt kallt for mossa, skyddar huvudet nar det ar soligt och varmt och haller haret pa plats nar det blaser.

Som vanligt, mer om detta senare, troligen med bilder.

3 comments:

Nobody said...

Sa mycket lockande och pockande behovdes inte... :-)

Ser oxa fram emot vandringen, vara ute i naturen, fota och pusta och stanka (det sista ar jag)

Kanske ska jag oxa kopa en buff som haller haret pa plats... Beslutar mig nar jag kollat i Celtic shopen...

Anonymous said...

Wow... Mitt ute i ingenstans såg hur fint ut som helst.

Vill också vandra en stump. Eller, vill jag det egentligen...

Carina said...

Det AR fint! Och val vart modan. tro mig.