4 May 2007

Fredagsfyran om Könsfixerat?

1) På vilka sätt är du typiskt manlig?
Jag gillar inte att alta saker bara for sakens skull, jag ar bara intresserad av att prata om det ifall det galler att soka en losning eller bolla ideer. Jag ar ocksa valdigt praktisk och inte radd for att skita ner mig; rensa avlopp, fixa tvattmaskinen eller flytta doda rattor - inga problem. Jag pruttar och rapar och har inga problem att gora avkall pa komfort for att gora nagot jag vill, t ex vandra ett par dagar utan att duscha eller resa runt och sova i bilen. Jag hatar att shoppa klader och gar bara till butiken nar det ar nagot visst jag ska kopa, och nar jag shoppar med vaninnor satter jag mig helst med (de andra) pojkvannerna pa en pall och vantar/gaspar/suckar tills vi kan ga till skivbutiken.

Men eftersom jag ar kvinna sa maste val detta vara kvinnligt ocksa...

2) På vilka sätt är du typiskt kvinnlig?
Jag speglar mig i butiksfonster. Jag kan bli sa frustrerad, berord, arg eller sarad att jag borjar grata nar jag absolut inte vill det. Jag kan matcha hela outfitar (skjorta, byxa, skor, smycken...) och nastan inte vilja bara den ena komponenten utan den andra. Jag dreglar nar jag ser bilder av Will Turner i Pirates of the Caribean, Oliver Mellors i Lady Chatterley och Aragorn i LOTR!

Men jag kanner man som gor en eller flera saker ovan ocksa, sa det maste nog vara manligt ocksa...

3) Känner du dig övervägande manlig eller kvinnlig?
Hur forklarar man det har utan att lata marklig... Jag kanner som sa att det finns kvinnor, det finns man och sa finns jag. Och jag ar mig sjalv och alldeles egen. Jag ar jag.

4) Om du kunde välja vilket kön du skulle återfödas som, vilket skulle du välja?
Arligt talat, mycket hade varit enklare om jag fotts som man. Mina intressen hade inte ifragasatts utan tagits som helt naturliga, jag hade kunnat gora det jag tyckte var kul utan att ses som marklig och jag hade sluppit hora faniga kommentarer om att jag var for pojkaktig. A andra sidan hade jag fatt brottats med samhallet lik forbaskat - for jag hade definitivt fotts homosexuell.

No comments: