22 May 2007

Cupfinalbiljetterna - nu i min ago

Nar man tittar ut nagot pa en karta och det ar "tredje gatan till vanster" efter ett visst landmarke sa kan det ibland vara en sa kort stracka att man knappt passerat landmarket forran man passerat sjalva malet ocksa. Men ibland sa innebar det attonde gatan till vanster, fyra busshallsplatser bort...

Hur som helst, till slut fann jag budfirman som holl mina alskade cupfinalbiljetter. Nu till poangen med inlagget; jag forstar mig inte pa mig sjalv, framfor allt inte i en ekonomisk karv situation som nu.

Jag slet upp pasen (som forresten var adresserat till CARIMNA DJOER) och kuvertet (som var adresserat till mig). Jag dubbelkollade att biljetterna var akta, att vi satt tillsammans, vart vi satt et c, et c. Sedan stoppade jag dem djupt i vaskan och traskade fornojt flinande till narmsta busstopp.

En timme senare slog det mig - vad kostade platarna egentligen?!?

Jisses, det borde ha varit det forsta jag kollade; vilket jag normalt borde ha kollat eftersom jag inte ens hade en gissning. Pa nagot satt ar jag bara sa glad over att jag har biljetter, och nagonstans ar jag ocksa lite smastolt over att vara sa slug att mygla mig in bland bortasupportrarna...

Naval. Platarna gick pa £28, som en normal ligamatch, sa ingen chock. Puh.
NU kan festen borja!
Och jag ska ga med mina syskon - tjoho!

Bara de inte blir paverkade av massan pa var sektion och borjar heja pa Dunfermline...

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha..säg som det är CARMINA DJOER är bara ett av alla dina alias precis som Asa Djarvin och Carina McDjaerv.

Anonymous said...

Heja Dumfermline!