13 May 2007

Fel lat vann

Vad annars? Det ar aldrig ratt lat som vinner, sa jag har inget emot resultatet. Personligen tyckte jag Ukrainas folietyskar, Rumaniens EU-revy, Tysklands swingstrahatt och Frankrikes OhLamour var underhallande nog att vara varda framgang. Ungern hade en for normal(!) lat, Storbritanniens EasyJetbidrag kom tio ar for sent och Sveriges ostblocksshow var alldeles for tam.

Vad hande, Sverige? Vad hande, The Ark?? Normalt sett alskar jag The Ark, deras skivor ar suverana; melodiosa latar som fastnar direkt. Igar kvall hade jag svart att hitta en melodi att nynna med i, jag horde knappt texten for allt mummel och showen kandes mer smaklost Ostblock an The Ark. Och jag har ingen som helst onskan att hora laten igen. Hur den nu gick.

Inte ens under den gamla goda tiden da vast dominerade scenen sa skulle vi ha haft en chans att hamna pa top 10.

Men kvallen var lika underhallande som alltid i sallskap med Storbritanniens Grumpy Old Man, Terry Wogan. Han tar Eurovision precis sa allvarligt som den bor tas - d.v.s. inte alls. Hans vassa, bitska, ironiska och elaka kommentarer ar hur underhallande som helst! "Ah, ingen sno i den har filmen, var ar snon, de maste ju ha sno, ah, dar ar den igen...", "Och har kommer Sverige, det androgyna landet", "Eurovisionfansen kanske verkar knappa men jag har mott dem i verkligheten, de ar annu varre", "Ah, Serbien, 'butchen' med sina fyra fula fangvaktare". Jo tack, sag ju ut som kvinnofangelset ungefar... Pekka Heino skulle hata Terry Wogan. A andra sidan tillhor ju han de dar knappa som tar saken pa for mycket allvar.

Idag gar livet vidare.

1 comment:

Anonymous said...

Jag röstade på Irland och Tyskland. Och det gick ju bra :)

Nöjet med ESC är ju alla dåliga låtar. Det var ovanligt få riktigt kassa låtar i år. Tyckte jag.

Men, man får inte ta det på allvar.