23 July 2008

Desperat Husfru köper ärtor

Det tog 33 år, men nu har jag köpt min första påse med frysta ärtor. Nej, de ska inte ätas, är ni inte kloka! De där små gröna krypen är ju giftiga! Eller så käkar de upp inälvorna inifrån. Eller så är det spionkapslar från yttre rymden. Hur som helst, ärtor är livsfarliga och bör inte ätas. Det får ni gärna lära era barn.

Däremot sparar de mig jobbet att göra is varje kväll, och jag slipper slösa plastpåsar, för sjukgymnasten ordinerade ispåse varje dag efter sjukgymnastik. Dels för att knät gör ont då, men också för att knät fortfarande är svullet och varmt = inflammerat. Inget att oroa sig för, det är en del av läkningsprocessen, men han la på ispåse idag och det var så sköööönt. Ja, fast det kan även ha varit massagen han gav...

Med ärtorna i frysen la jag mig i soffan för att käka lunch framför tv:n. Kanalen jag slog på hade ett program som just skulle till och börja - Desperate Housewives. Se där, ännu en serie jag aldrig följt. Jag har nyss upptäckt Sex & the City, sisådär 10 år efter alla andra (och är nu så fast att jag köper varje årgång på DVD för att se allt!), men jag kunde väl aldrig fastna för en till...?

Det kunde jag. Jag satt fängslad under båda avsnitten och nu måste jag ju se hur det går för alkoholisten, psykopaten, dubbel-bossande paret och den där snygga karln!

Mitt i allt var jag tvungen att öppna dörren dock. ASDA kom med shoppingen. Och in kom... två, jag säger två läckra män! He, he, Tesco bye, bye, fr.o.m nu är det bara ASDA som gäller! Tyvärr stannade de inte länge (inte ens deras fasta rumpor...), trots att jag nästan inte kom på mitt namn när jag signerade den lilla dosan.

Hrm, känns som om jag missade ett tillfälle där. Vad skulle en av de desperata husfruarna göra? Eller Samantha??

Nästa gång ska jag sminka mig och se till att ha eftermiddags-teet färdigt när de knackar på. Nu måste jag nog svalka mig med lite frysta ärtor...

No comments: