3 July 2008

Operation dagsverke

Då var man tio minuter ifrån att åka till sjukhuset. Jag vet att jag har gjort artroskopi två gånger förut så jag borde inte vara nervös, men det är ett nytt land, nytt sjukhus och även om de menade att Gartnavel varit förskonad så är risken för MRSA massor med gånger större här än i Sverige. Så jag har varit lite nervös i alla fall.

Nu känner jag att jag bara vill dit och få det gjort. Jag är otroligt nyfiken på vad läkaren kommer säga efteråt, vad vi kommer göra (eller inte göra) sedan!

Som av en alldeles förträfflig händelse så har jag senaste dagarna känt mindre smärta i tanden jag (till slut) fick lagad i Maj. Imorse vaknade jag två timmar innan klockan ringde och låg sedan dess och småtuggade på den för.... attan om det inte är en till tandröta!! Jag SA ju att den gjorde ont och att det inte kändes normalt! Men tandis viftade ju bara bort det.

Nåväl, DIT går jag inte igen, så jag hoppas att tanden kan hålla sig lugn tills jag hämtat mig efter operationen. Sedan är det dags att hitta ny tandis, skriva upp sig och be honom ta en titt.

Hm, undrar om kirurgen har tandläkarutbildning också? När jag ändå sover, menar jag...

God natt.

2 comments:

Nobody said...

Ja du hjärtat, du var bra trött när jag hälsade på dig och du somnade en minut innan jag gick.

Skönt att se att du inte hade jätteont i alla fall.

Sköterskorna är jättetrevliga, men jag såg inga manliga doktorer, så lite besviken är jag nog i alla fall (skojar bara!)

Ska bli skönt att hämta hem dig i morrn!

Sov gott (eller snarare god morgon, för du sover nog nu)

KRAM

Din vän said...

Hej, om du har tid och lust finns det en ny kulturfyra:
http://kulturbloggen.com/?p=276
RS
kulturbloggen.com