8 July 2008

Vad jag lärt mig senaste tiden

Tja, även sängliggandes typer lär sig nya saker, tro mig. Sedan jag kom hem i fredags har jag t ex lärt mig:

* att trafiken nere på gatan är mer högljudd i veckorna än på helgerna - trots årets stora orange march.
* att någon borde uppfinna glidsäkra trosor för när man hasar sig upp till sittande (otroligt irriterande när man har begränsad rörlighet!).
* att få frukost serverat på sängen är mysigt när man har valet att gå upp, men trist när man ändå måste ligga kvar.
* hur man organiserar säng- och sängbordsområdet så att ALLT är inom räckhåll.
* att det är otroligt mycket damm som fastnar på sängkläderna!
* att det jag först trodde var ett sår som fastnat i förbandet egentligen är ett svullet knä som gör skitont när man reser sig upp.
* att om hela benet är kallt förutom knät som är feberhett, så betyder det att det är inflammerat. (o jag fortsätter snällt knapra mina 400mg starka ibuprofen-tabletter)
* att en rese-DVD-spelare är bästa grejen jag nånsin fått! Lagom stor/liten att lägga på bröstet så att man kan ligga och titta.
* att jag inte gillar att ligga på rygg och sova, jag vill sno mig!
* att man faktiskt saknar jobbet när man inte kan göra så mycket i vilket fall.
* att vara sensibel och faktiskt vara hemma hela veckan såsom doktorn - och chefen när jag ringde igår - sa.
* att Amazon är en räddare i nöden, någon gång i veckan kommer jag få härliga böcker och DVD att roa mig med - rakt ner i brevlådan!

Att jag är uttråkad. Fast för trött för att göra nåt. Typiskt.

1 comment:

Anonymous said...

Mhmmm...titta du gör ju en massa utan att röra dig. Intressant va att du tar in din omvärld. Jag kommer ihåg när jag var föräldrarledig hur mycket jag verkligen älskade lördag och söndag eftersom det var så mycket tystare ute då än på vardagar då trafiken var så högljud.