18 December 2008

Kära Tomten

Fick en smärre chock igår. Var så upptagen med att julmysa att jag glömde bort att det bara var 1 vecka kvar till julafton! Det är något mysko med December, månaden går så fort! Å andra sidan, kanske är det bara tomten som samlar in tid till julafton då han sätter tiden på paus. Det är ju därför det dröjer så obota läääääänge innan han kommer...

Med en vecka kvar är det nog bäst att jag skickar årets önskelista. Så...

Kära Tomten,
I år har jag varit så snäll jag bara kan så snälla Tomten i år önskar jag mig:

1) En isfri vinter, för jag vill inte halka och dra knäet ur led igen
2) Sunt förnuft åt hela företaget, framförallt de som bestämmer arbetsrutiner samt HR
3) En rejäl utbyggnad av Glasgows tunnelbana så vi slipper trafikproppen i centrum, den är ett skämt!
4) En ny Sharpe-bok av Bernard Cornwell - det är på tiden!
5) En ny Outlander-bok av Diana Gabaldon - det är på tiden!
6) En kärleksäventyrsfilm med en Gerry Butler som springer runt halvnaken i bergen och fäktas.
7) Att slippa se något mer över huvud taget med irritationsmomentet Kiera Knightley.
8) En ny platta med Editors - ho, ho, var är ni, grabbar?
9) En ny platta med Kent - jo, jag är redan otålig för mer...
10) Desinfektionsmedel och linoleummattor åt NHS
11) Ett torrt och soligt år med massor av bergsvandring!
12) Hörlurar åt nedsen som lyssnar på smurfrock på sina mobiler på bussen
13) Att jag vaknar en morgon och finner att Stockholm bytt plats med Dumfries (tänkte först offra Edinburgh, men den staden är för mysig)

No comments: