11 December 2008

Kulturfyran om året som gått

Jag har inte ens skrivit önskelista än, men Kulturbloggen vill att jag summerar året. Så då gör jag det.

1. Vilken har varit bästa skivan i år? Vilken skiva har du lyssnat mest på i år?
A) Viva la Vida - Coldplay.
B) An end has a start - Editors (släpptes 2007 men var så förjordat bra att den snurrat hela 2008, och fortfarande snurrar!)

2. Vilken bok är den bästa du läst i år?
The boy in the striped pyjamas av John Boyne. Den finns som film nu också, fast boken är kort och lättläst så jag skulle rekommendera den. Jag utmanar dig att läsa slutet utan att gråta!

3. Vilken är den bästa filmen du sett i år?
Oj, jag har sett så många, men några bra? Jag säger "Happy go Lucky", det var en höjdare från början till slut.

4. Vilken är den viktigaste händelsen i år?
Viktig, tja, den tog över hela året så det måste vara när knäet hoppade ur led i Januari. Påverkar fortfarande livet, kan knappt bärga mig tills jag kan ge mig ut i bergen igen!

I den stora världen utanför så... måste vara Obamas presidentseger i USA.

1 comment:

Jenny said...

Du menar väl "berga" dig ;-)