5 October 2009

Och Nobels Litteraturpris går till...

... nja, inte till mig kanske. Men det hindrar ju inte att jag idag fick veta att jag ska bli publicerad! Wow, det ser bättre ut i skrift än i huvudet när jag läste emailet, så jag säger det igen; Jag ska bli publicerad! Som författare! Jodå.

I somras hade tidningen Amelia och bokförlaget Vulkan en erotisk novelltävling. Ett tiotal vinnare skulle väljas ut och publiceras i en novellsamling och bland dem skulle en författare få 10'000kr.

Jag är en av de publicerade!!!

Mer vet jag inte i dagsläget, men jag tror vi kan sluta oss till att jag inte vunnit. Jag snodde ju trots allt dialogen från Andrew Lloyd Webber! Hur? Njae, det avslöjar jag förstås inte här...

Det är releasefest på torsdag i alla fall. Jag förutsätter sedan att DN har en recension på fredag och att boken står i Topp 10-stället på Åhléns till jul.

Sedan uppstår ju en rad frågor:
Vad har man på sig på en releasefest?
Är det lönsamt att satsa på en erotisk novellkarriär?
Hur berättat man om detta för mamma?
Och kommer jag behöva läsa högt för mormor?

Jag får fundera på det på väg till köpcentret - för nu måste jag ju beställa nya visitkort. Jag är en publicerad författare!

1 comment:

Anonymous said...

Grattis!!