29 January 2006

Den som vantar pa nagot gott...

Sa. Datorn ar ur spel och jag kanner SAAA for en filmkvall. En DVD-kvall. Efter att ha somnat till den otroligt langtrakiga "The New World" (las Pocahontas...) pa bion kvallen innan sa kande jag mig inte taggad for 3 timmar "Munich" kvallen darpa. Jag kande for karlek, romantik och snygga man. Jag kande for att antligen ta mig tid och kolla pa Lady Chatterley.

Det enda jag fann hemma var Skotten och hans polare som satt med ol och kollade pa Bolton-Arsenal. Jag ville oppna en burk och sla mig ner med dem, men kande att det kanske skulle inkrakta pa deras fotbollskvall, vilken jag frankt utgick ifran skulle overga till en utekvall... Sa jag gick in pa mitt rum och vantade. Och vantade. Och malade ett par ramar som jag haft liggande. Och vantade.

Till slut akte jag in till bion i alla fall, stod 20 min i ko, insag att jag sett alla filmer utom dem som jag maste vanta minst 1 timme pa och Munich var slutsald varje forestallning fore 23. Sa jag akte hem igen, laste ut tva tidningar och vantade pa att grabbarna skulle ga.

Det gjorde de inte. Jag overgick darmed till att vanta pa att polaren skulle ga och Skotten ga och lagga sig. Jag la mig pa sangen och pillade pa mobilen. Det var da jag gjorde Upptackten.

Tva enkla klick och jag var pa Googles sida. En timme senare hade jag hela mobilen full med puddingar! Nedladdade alldeles gratis! Gerald Butler, Matthew MacFadyen och resten av Dream Team aterfinns nu under "My pictures". Pa bildskarmen lyser Celtics klubbmarke.

Jag anar att denna upptackt kommer losa manga, langa vantetider framover...

Till slut var jag sa trott av allt flinande och stonande att jag struntade i grabbarnas tvkvall och gick och la mig. Jag hade tillrackligt med material for sota drommar i vilket fall.

No comments: