12 June 2007

En glass kan betyda sa mycket...

... t ex att chefen agnar en tredjedel (!) av utvecklingssamtalet at att belysa en sa (tydligen) hogst fantastisk foreteelse som en Glasspaus. Det var stekhett igar och framemot eftermiddagen verkade luftkonditioneringen ha pajat, atminstone sa borjade vi svettas och mina tva trainees tappade koncentrationen i takt med att deras hjarnor kokade. Till slut beslot jag att ta en kort paus, knalla ner till den luftiga 'hallen' pa bottenplanet med mina trainees och kopa varsin glass. Efter det kunde vi fungera normalt igen.

Tydligen upptackte chefen detta och idag fick jag lovord over denna innovativa handling. Eh... Jag var tydligen Mogen, Professionell och Visade utsokt exempel pa formaga att motivera folk. Tja, det var val inte sa svart, jag var ju glassugen...

2 comments:

Anonymous said...

Hello ms ajscrääm...jag såg ett program på TV igår som hette Glasgow Colours och handlade om Celtics respektive Rangers fans och nu förstår jag allt utom en sak. Hur kommer det sig att du håller på Celtics? Vad jag förstod så representerade Celtics den irländsk-katolska delen av Glasgow och i princip så kändes det som att de representerade de katolska irländarna.

Carina said...

Ja, det stammer. Sa vad var fragan igen? Jag ar Ateist sa jag valjer som jag vill. :-)

En "rough guide" jag skrev 2004 kan lasas har:
http://carinas-swecourt.blogspot.com/2004/11/old-firm-inte-bara-fotboll.html