15 June 2007

Fredagsfyran om Bildligt talat

1) Vilken är den bästa bilden av dig och varför?
Helt arligt, det finns massor med bra bilder pa mig i olika situationer. Tror en av mina personliga favoriter ar en som ar tagen av mig som 2-aring; jag star i t-shirt och bloja och ser ratt morsk ut. Den kanns som jag pa nagot satt. Jag gillar ocksa den i hogermarginalen; jag uppe pa de Fem Systrarna. Avslappnad i mitt ratta element - toppenbild!

2) Vad är vanligast: Att du tar bilder på andra eller att folk tar bilder på dig?
Lika vanligt tror jag. Jag tar mycket bilder, men gillar ocksa att vara med pa dem. Varje gang jag ar ute och vandrar tar jag kort med sjalvutlosaren. :-)

3) Vad gör en bra bild bra?
Ogonblicket, att fanga det ovantade eller lyckas fanga naturens element.

4) Vad föredrar du: Digitala eller analoga bilder?
Finns for- och nackdelar med bade ock. Det ar lattare med digital kamera, och man kan genast se om man bor ta om bilden eller ej, men en analog fangar bilder battre i "konstigt" ljus.

No comments: