28 June 2007

Varning for avbrott

28 Juni kommer skotten byta ut bredbandet mot wi-fi och samtidigt ta bort datorn. Jag vet inte om min laptop stoder tradlost (nar jag kopte den var den up-to-date for att den hade ethernet-kort!) men gor den inte det ar jag radd for ett jatteavbrott (forutom nar jag mutar M till en mailcheck pa hennes laptop).

Det ar ingen ide att lagga ut pengar pa ett wi-fi kort for laptopen ar inne pa sina sista suckar och maste bytas ut i vilket fall. Glappkontakten - som gor att den stanger av sig sjalv mitt nar man sitter och skriver och sedan kraschar med jamna mellanrum sa att jag forlorar allt - beror pa ett fel som kostar ca 50% av vad en ny laptop skulle kosta.

Joda, visst har jag funderat pa att kopa dator pa avbetalning och liksom atgarda problemet redan, men jag har kommit till slutsatsen att jag vill ha svenskt tangentbord. Sa jag maste hitta en losning nar jag aker till Sverige i host.

Det positiva ar att man idag redan for 5000 far en "superduperdator" - jamfort med min nuvarande. Min nuvarande var pa sin tid rymlig med sin 20GB harddisk, 256mb RAM och dessutom hade den nagot sa coolt som en CD-brannare! Femtusingen jag hittade pa Elgiganten ger mig 80GB, DVD-brannare, tradlost och siffror som skulle gora min nuvarande dator gron av avund. Och mer behover jag inte.

Men jag behover nagot, och jag kommer inte kunna inforskaffa det idag, sa kanske drojer det innan vi ses...

Glad Sommar i sa fall!

1 comment:

Anonymous said...

Snyft! Dumma tekniken!

Men du, om du ändå ska gå "wireless" kan du inte köpa ett trådlöst tangentbord och "koppla in"?

Jag vet inte hur sånt där funkar, men det kanske funkar?