8 July 2009

Kulturfyran om sommarläsning och sommarlyssning

Hade vi inte den här fyran nyss? Eller svarade jag på samma frågor någon annanstans... Nåväl, kör på!

1. Vad läser du just nu?
"Kafka på stranden" av nån japansk författare, "Copperhead" av Bernard Cornwell, "Phantom of the Opera" av vem-det-nu-är och en kåserisamling av Katrina Mazetti. Vaddå bara läsa en bok??

2. Vilken är nästa bok du ska läsa?
Jag har några som väntar, men först avslutar jag nog dem jag har.

3 Vilken låt lyssnar du mest på nu?
För tillfället kör jag "random" på de 1200 låtar jag har på ipoden så det är väl ingen som spelas mer än de an.... oj, vilken jag lyssnar mest på. Jamen dåså, eftersom Rix FM envisas med att spela "Fairytale" med den där norska gutten tio gånger i timmen på morgnarna så är det definitivt den jag lyssnar mest på just nu. Ofrivilligt!

4. Har du sett någon film i sommar?
Jag har nyss hämtat hem videon (ja, VHS, kommer ni ihåg dem?) och upptäckt några gamla VHS-filmer. på vinden Så jag har sett både "Jalla Jalla" och "Tillsammans"! Japp, återupptäcker svenska filmer nu. Har ju inget biokort längre ju.

No comments: