8 December 2005

Hej! Hur mar ni? Jag mar inte bra.

Kande mig lite krassling i mandags eftermiddag. I tisdags kraxade jag mig igenom formiddagen innan rosten forsvann helt vid lunch. Det blir lite knivigt att jobba da, pa ett jobb dar man pratar oavbrutet. Jobbade anda pa fotbollen, for jag raknade med att inte saga sa mycket. Och dessutom ville jag inte missa matchen. Och dessutom hade jag rad att vara hemma pa onsdagen om jag fick de dar fem extratimmarna betalt.

Det ar skont nar man ringer sig sjuk och inte ens behover forklara vad som ar fel.
"Hej, det ar Carina..."
"Hej Carina. Du, ta den dar rosten och ga genast tillbaka till sangen."

Men det var aptrist. Jag sov mest hela dagen, sedan blev jag uuuttraaaaakad. Sa jag gick till affaren. Korgen var blytung, nar den var tom. Gick och la mig halv nio pa kvallen, vaknade halv nio i morse. Rosten ar battre, nu hor man att den ar dalig. Men jag stannar hemma och ar tyst i alla fall. Bihalorna varker och jag ar trott.

Vill ha Simplex-nanting! Hostmedicinen som smakar Jagermeister! Har en jatteacklig hostmedicin som smakar citron och honung. Vilken jakla kombination! Men ar det ackligt ar det sakert bra... Maste bli bra till imorgon, for da ar det julfest pa jobbet. Nu ar jag trott igen... dags att sova... ska bara skriva lite till... zzzzz...

No comments: