9 December 2005

VM-lottningen - riktig fredagsunderhallning

"Noooooo!"
"Yeesssss!"
Man kan val saga att Engelsmannens och min reaktion till VM-lottningen var delad.

Paraguay later inte som nagon hojdarmatch, men jag vill minnas att de faktiskt var ratt fartfyllda sist jag sag dem. Vi bor vinna, men kanske inte helt overlagset, av nagon anledning ser jag t.o.m 1-1 framfor mig... Trinidad & Tobago far val ses som en onskelottning, pralinen, en saker seger. Ja, och sa tar vi en avgorande match mot England, aven kallat Sverige B. Och jag raknar kallt med att det ar vi tva som gar vidare, fragan ar bara pa vilka platser.

Datumen ar uppskrivna sa nu galler det bara att boka semestern och - maila vannerna i Tyskland. Tror bestamt att det ar dags att halsa pa ett par av dem.

F o:
# en av gubbarna i studion ar inte nojd med Svennis utan menade att England gick vidare trots honom, inte p.g.a.
# de visade en snutt av en Joe Labero-liknande trollkarl. En av gubbarna sa: "Kolla, dar ar Anders Frisk". Ja, jag har ju undrat vad som hande med honom sedan han slutade som domare...
# Nar Sverige lottades in i Englands grupp stonade och skrattade kommentatorerna och menade "nej, inte nu igen". Och som min kompis SMSade mig; de har tydligen inte slagit oss sedan 1968...

Forutom var grupp tanker jag halla ett vaket oga pa gruppen med Brasilien, Australien, Japan och Kroatien. Australien vet jag inte sa mycket om, varfor de kan bli en kul overraskning. De andra tre tycker jag ska bli kanonskoj att se - inte minst ihop! Gruppen med Italien, Ghana, USA och Tjeckien likasa. Jag tror att den kan bli riktigt jamn faktiskt. Jamn och kul.

Det kan bli kul det har. Det kanner jag redan nu. Lat spelen borja!!!

No comments: