3 December 2005

Vuxna manniskor gillar inte att bli tillsagda

Tva herrar ateranvander samma diskvatten hela dagen och skoljer inte disken.
Nar disken inte star i diskstallet, vilket merparten inte gor, sa luktar den darfor skunk dagen efter. (Jag har tagit for vana att lukta pa och skolja prylar jag ska anvanda)
En av herrarna klipper haret typ varannan vecka i badrummet utan att ta reda pa haret efterat.
En av herrarna knallar runt i uteskorna fran det han vaknar tills han gar och lagger sig.
Samma herre lamnar spar i hallen av cykeln och sina smutsiga friluftsprylar men overlamnar det till veckostadningen.
En av herrarna glommer standigt bort att stada sin 1/3 av lagenheten varje vecka.
Minst en av dem verkar anse att det racker att torka bankarna i koket en gang i veckan, aven nar det har solats.

Sa nar Engelsmannen idag, annu en gang, uppmanade mig att lagga mina tva smorgasar pa en tallrik och inte direkt pa bordet for att det, eh, blir smulor, sa fick jag bita mig i lappen for att A) inte skratta och B) inte fa ett sarkastiskt utbrott.

(Han menade pa att det blir smulor pa bordet och mattan. Jag sa att det inte blir det for jag torkar upp efterat. Han sa att det anda blir smulor pa mattan. Jag sa att i sa fall ar det for att jag dreglar, inte p.g.a. att jag inte anvander tallrik. Han sa att om det var hans hus skulle han tvinga mig att anvanda tallrik. Jag sa att jag inte skulle det i mitt hus. Sen gick han. Jag glomde papeka att hans tennisskor lamnar fler 'smulor' efter sig.)

Pucko.

No comments: