5 December 2005

Julbockbranden, en internationell nyhet

Det stora samtalsamnet nar jag kom till jobbet i morse var en nyhetsnotis i tidningen Metro. Det var en bild och en text om hur en tomte och en pepparkaksgubbe brande ner en julbock i en stad utomlands...

En man som inte sett notisen trodde forst att folk talade om filmen Shrek 2. (ha, ha) Och visst, det kan man ju latt tro.

En del ar suckar jag bara nar detta hander, men i ar tyckte jag faktiskt att det var gjort med lite humor! He, he, nasta ar ar det val et luciatag som 'rakar' ga lite for nara... Jag tror inte att jag haller med dem som vill fa ett slut pa det har. Kom igen, det ar ju nedbranningen som ar traditionen! Hur kul hade det varit om det bara hade statt en halmbock pa Gavle torg ar efter ar? Na, precis, och inte hade det fatt nyhetsvarde i Glasgow.

No comments: