4 December 2005

Och sa har man klatt julriset.

Ni vet hur sangen gar; julen varar anda in til paska. Ja, men da sa, da maste ju ett Julris vara ett perfekt substitut for Julgran!

Tva adventskalendrar i lagenheten hjalper faktiskt inte for att skapa julstamning, sa idag kopte jag glitter pa rulle och gick runt och dekorerade. Det var svart att hitta. De saljer tjocka 1 meters bibbor i jordens alla farger, men vanligt j-a julglitter, det har de inte. Som sagt, hittade det idag sa innan killarna kom hem klattrade jag pa moblerna for att fa upp lite bling pa vaggen.

Vi har ingen julgran. Vi har inte ens en fikus. Men vi har ett dekorativt brunt vass-ris i en urna i hallen. Nu har den glitter ringlande runt sig och kallas for Julris. Engelsmannen kopte konceptet, nu hoppas jag att Skotten ar lite overseende med hur hans ur-inredningsboken-prydnad blivit behandlad.

Enligt Engelsmannen har Skotten en kartong "tacky" julgrejer nagonstans. Hemska plastfigurer och en julgran i "typ blatt, silver, lila". Vet inte om jag vill se det, men... jo, det vill jag. Mer jul, jag vill ha mer jul!

No comments: