18 December 2005

Fran tand till avtand pa 10 sekunder

Nagot markligt har hant sedan jag flyttat hit. For lange sedan brukade mina dromkillar vara blonda, men sedan upptackte jag att alla jag foll for egentligen var brunhariga. Tills alldeles nyligen skiftade preferenserna men nagot jag aldrig verkade fatta tycke for var rodhariga killar, inte ens rodblonda.

Sedan i somras ar hela varlden upp och ner. Jag kan rakna upp atminstone en handfull rodhariga godingar som fatt mig att le fanigt. Tva av dem har varit seriosa span. En av dem har jag inte sett pa drygt tre manader och jag lar inte se honom forran jag hyr bil igen. Den andre var min overordnade - och han ar nu avskriven.

Vi hade julfest, min pv-grupp, idag. Efter Rangers-Hearts (1-0, de dar blabaren har fatt en nytandning efter Champions League-vinsten!) gick vi ut. Forst tillbringade jag en halvtimme i bil (bilkoer) med en slemmig typ utan tander som inte kunde halla fingrarna i styr. Han forsokte redan innan kvallen borjade sakra gemensam hemgang. En lite latt jobbig situation eftersom jag har en frank humor och inte har nagra problem att anspela pa sex, fast i detta fall ville jag ju inte uppmuntra honom, samtidigt som jag ville skamta bort hans narmanden. Blev lattad nar vi kom till puben och kunde flytta uppmarksamheten at nagot annat.

Som min overordnade. Han fick forst idag veta att jag var svensk ("I thought your accent was kind of Canadian-Scottish") och hade tusen fragor, som jag garna svarade pa for att slippa Slimey. Det var da jag fick myror i huvudet. Karln bar ring. For vissa kvinnor ar det bara ett smycke, for mig ar det en knivskarp grans. Men han ar ju sa charmig och go...

Jag erkanner, jag sneglade pa honom halva kvallen. Jag sager halva, for sedan avskrev jag honom totalt. For varje ol blev han mer och mer odraglig. Vi var tre kvinnor dar och jag upplevde mitt livs markligaste kvall. Karln var pa mig och en av de andra kvinnorna precis hela tiden. Visst, skamta gar bra, och kvinnan och jag stamde allt in i skamten - som mer och mer hade sexuell innebord. Vi bjod t.o.m. killarna pa Arets Julfoto genom att posera pussandes for deras mobilkameror. (Tyckte det var en jattebra ide i mitt tillstand...) Men karln gick over gransen. Enligt ett par oberoende kollegor hade han bara ogon for mig och kvinnan och tydligen sag han avis ut nar vi kramade, skamtade eller satt i nagon annans kna! Halla! Han var helt inne pa att fa med minst en av oss, men vi var verkligen inte med pa det.

Och nu ar jag helt avtand. Trots att han ar urcharmig. Fast han ar alldeles for full av sig sjalv, det gar fetbort.

Och om fem timmar ska jag upp och ivag pa en lang bussresa till Inverness for att jobba pa Inverness-Celtic. Jag kommer sakert fortfarande tycka att han ser attraktiv ut. Men jisses vad oattraktiv han ar. Och respekten for honom ar borta. Totalt.

No comments: