27 August 2010

Skrämmande valresultat

I den ständigt aktuella jakten på Mitt Parti gjorde jag Expressens valkalkylator idag.

Hjälp.

Vet inte vad som skrämmer mig mest, att jag har mest gemensamt med Kristdemokraterna (*rysning*) eller att jag har mer gemensamt med Sverigedemokraterna än med vare sig Socialdemokraterna eller Vänsterpartiet (*dubbelrysning*).

Nåväl, nu lutar det åt att jag faktiskt får ta och kolla upp Miljöpartiet. Kanske går jag omkring med en massa fördomar om dem från när de var helt nya och halvt suspekta...

Snart måste jag faktiskt bestämma mig!

2 comments:

Patrik, Ängelholm said...

"Kanske går jag omkring med en massa fördomar om dem från när de var helt nya och halvt suspekta..."

Läser man raden ovanför så ser man ju att du även odlar nya, mot andra partier.

Ett tips: Läs alla partiernas valmanifest och budgetförslag, helt utan skygglappar. Relatera dem till din vardag och till omvärlden. Sedan röstar du på det du fann var bäst.

Carina said...

Måste erkänna att från att ha haft koll så känner jag efter flera år utomlands att jag dels tappat koll, dels till viss del omvärderat mina egna uppfattningar och dessutom upptäckt förändringar som inte riktigt stämmer med hur jag uppfattade olika partier ens för 6-7 år sedan.

Läsning pågår. :) Har inte hunnit igenom alla än men det kommer. Kan lova att jag varken kommer låta Expressen eller Aftonbladet avgöra var jag lägger rösten i slutändan. ;)