9 September 2006

Fredagsfyran om På och om dumburken

1) Gör tv mer nytta än den gör skada?
Ja.

2) Vissa menar att televisionen som vi känner den idag är dödsdömd när allt mer blir “on demand” via nätet. Vad tror du om det?
Jag tror att det bara ar en tidsfraga innan min egen profetia slar in. (hittar inte blogginlagget, men jag laddade ner avsnitt av vanner och frigjorde darfor tid till att se vad jag ville. Slutsats: jag tror att vi i framtiden kan fa 'ladda ner' programmen vi vill se, nar vi vill se dem.)

3) Har du, eller tänker du skaffa, en tv-apparat som kan visa HDTV?
Vad for nagot?

4) Idag är det exakt 40 år sedan det första avsnittet av Star Trek visades på amerikansk tv. Ser du någon tv-serie som kommit de senaste tio åren som skulle kunna bli lika långlivad?
Verkar som att The Bill kan halla pa hur lange som helst... men jag vet inte nar den borjade. Vet inte ens vilka serier som borjat de senaste tio aren...

No comments: