1 September 2006

Fredagsfyran om Vänskap

1) Vad är vänskap för dig?
Trygghet, palitlighet och karlek.
Trygghet i varandra och i relationen, en vetskap att den andre alltid finns dar och gar att lita pa nar det galler, kanslor som gor att man kanner ett sjalvklart och starkt band till personen.

2) Har du en bästa vän (eller flera)? Vad definierar en sådan?
Ja, det ar framforallt tva som jag betraktar som mina allra basta vanner. De definieras av den ro jag kanner i sjalen nar deras namn namns och av den kravlosa och granslosa karlek jag kanner for dem. Jag tror en Van definieras av en kansla snarare an nagot annat.

3) Hur mycket kan man tolerera i agerande/uppförande/etc från en vän jämfört
med någon mer ytligt bekant?
Mer. De ar som ens familj; man kan irritera ihjal sig ibland men anda inte tanka sig ett liv utan dem. Jag tror de skulle behova salja nakenbilder av mig pa natet eller nagot for att jag skulle saga upp bekantskapen.

4) Vilket är det värsta svek från en vän som du har varit med om?
Det ar for personligt for att blogga om, men uppenbarligen var det ingen riktig van, som gjorde sa.

No comments: