9 September 2006

Banksakerhet ar att tvingas oppna konto i falskt namn.

5 manader senare... andrar Abbey (banken) policy och kan oppna bankkonto med hjalp av mitt pass, enbart. Jag behover inte langre visa upp brevet jag inte kan visa upp. Antligen! Trodde jag, tills jag sag bankdetaljerna.

Kontot ar oppnat under mitt andranamn! Jag har nu ett konto under namnet Aasa Djaerv, vem fan det nu ar. Passet sa val som alla dokument ar signerade av en Carina Djaerv. Jag.

Jag ger upp. Jag orkar inte langre. Att forsoka forklara for en stor bank att mitt forstanamn star placerat pa andraplats i passet ar som att forsoka tala med en... stor bank. Att jag heter Carina Djaerv hos skatteverket och precis overallt annars ar inte ett argument de koper, inte heller att signaturen i passet sager Carina Djaerv. Sorry, men da kan jag inte gora mer.

Jag har ett konto med en annan bank under Carina Djarv och det funkar, trots att den korrekta stavningen av mitt efternamn enligt passet ar Djaerv... vilket den banken struntar i...

Naval, bara Abbey betalar in min lon, sa. Och det gor de sakert forutsatt att de inte upptacker att lonen for mig gar in till ett konto under ett annat namn... F o kommer det kontot vara ett transitkonto for vem ska signera saker at Aasa Djaerv? Och checkarna till mig kommer jag inte kunna losa in dar.

Nasta steg blir nog till att oppna ett konto hos en tredje bank och se om de kan oppna ett under mitt korrekta namn - Carina Djaerv. Jisses, jag kommer framsta som en mysko pengatvattare innan den har historien ar over...

No comments: