29 November 2006

Baka med explosivt material

Ett enda paket saffran och ett paket torrjast som gick ut for fyra manader sedan. Jag hade ett forsok att fa mina lussebullar (saffran har kostar ca £4...) och det fick inte misslyckas, sa ja, det kandes som att handskas med dynamit.

Lussebullarna blev gula, men trots utokad jasningstid sa blev det inga jattekatter direkt. Jag minns fran brodbaket tidigare i hostas att lagenheten ar lite for kylig for att jasning ska fungera ordentligt, och jag antar att jast med utganget datum inte direkt hjalper till. Kanske jaste de bara tack vare det "self-raising flour" jag kopte. Jag vet inte om jag vill veta vilka tillsatser som finns i det...

Nastan ett tjog lussebullar - om an sma och forvanansvart kompakta - fick jag i alla fall. Men andrahandssorteringen kanns nastan passande, for pepparkakorna ar Annas "pepparkakor med mandel" och trots att mandelsmaken forstor det hela sa passerar det som pepparkakor i en situation som denna.

Den 'svenska' delen av julfirandet nar man bor utomlands far liksom bli lite som den blir. Det ar darfor jag nu ska tillverka en adventsljusstake av en foliebas och fyra roda blockljus.

Snart ar det 1 Decemeber!

No comments: