2 November 2006

Spanarna pa Duke Street

Just som jag ska ga och lagga mig sa hors en dov BANG och sekunden efter en siren pa mycket nara hall. Fran burspraksfonstret i vardagsrummet ser jag en bil som korsat korbanan och kraschat in i hornet pa ett relativt nyoppnat cafe. Polisbilen star mitt i gatan med blaljusen pa och med oppna framdorrar. Det gar nagon minut innan tva poliser dyker upp med en luvjacka i handfangsel, en luvjacka som forsokt springa darifran, samtidigt som polisbil nummer tva kommer till platsen.

Nu, tio minuter senare, har fler poliser och nagra slipsnissar med vaskor (tekniker sakert) kommit till gathornet. Fasiken vad snabbt de var pa plats! Jag ska inspektera skadorna pa vag till jobbet imorgon.

Tja. Det var inget bra pa tv ikvall, men vem behover dumburken nar man bor i Dennistoun!
:-D

No comments: