28 November 2006

Doktorn ar ingen trollkarl. Tyvarr.

Jag gar ytterst sallan till doktorn, men nu nar det ar gratis sa tankte jag att jag lika garna kunde ga tillbaka och saga att den dar penicillinkuren inte alls hjalpte och jag har precis lika ont i huvudet nu och kanske har jag en hjarntumor istallet for bihaleinflammation.

Jag vet inte, nar jag gar till doktorn forvantar jag mig en klar diagnos, ett piller och sedan ar jag frisk. Jag vill inte riktigt hora;
"Det ar nog det har eller kanske det har, men det verkar vara det har sa det basta ar att lata kroppen ta hand om det sjalv. Det basta vi kan gora (vi, vi ar pa gemensamt uppdrag har) ar att supporta kroppen i kampen. Blir det inte battre eller om du far nagot av alla fyrtioelva symptom du inte uppvisar just nu, kom tillbaka."
Supporten bestar av "decongestants" (vet inte vad det heter pa svenska, piller som loser upp bihaler och sant) och smartstillande.

Jag har gatt igenom vartenda marke i hyllan for smartstillande. Det finns inget som hjalper mer an 1-2 timmar i taget, sedan far jag ha ont i huvudet 2-3 timmar innan jag enligt instruktionen far ta nasta piller. Den har nya dundermedicinen hjalper i vart fall 3-4 timmar, men eftersom jag ska ta pillren var 6e timme sa ar det fortfarande en smartlucka...

Jag hatar piller. Och jag hatar att ha ont. Nu har jag haft ont i over 2 veckor sa nu tar jag vad piller som helst bara jag slipper huvudvarken! Hur lange kan det egentligen ta for ett par bihalor att bli friska.

Det kan ha att gora med att jag inte gar till lakaren sa ofta och liksom har missat hur tiden haft sin gang, men... jisses vad ung han var!

No comments: