17 November 2006

Fredagsfyran om Moraliska spörsmål

1) Om en hemlös ber dig om pengar, vad gör du då?
Det beror pa, oftast skakar jag bara pa huvudet, ibland gor jag mig av med lite koppar.

2) Om du ser någon stå med bilen på motorvägsrenen och viftar med händerna, vad gör du då?
Kan jag sa stannar jag och ser om jag kan hjalpa till.

3) Om någon ringer på och ber dig ta hand om en kattunge som annars måste avlivas, vad gör du då?
Ber dem ringa pa hos grannen for jag ar allergisk mot katter.

4) Om en vän ber att få låna 5.000 kronor av dig, men absolut inte vill säga till vad, vad gör du då?
Som om jag skulle kunna lana ut 5.000 kronor i vilket fall.
Naval, det finns tva vanner jag skulle lana ut den summan till. Jag vet att bada tva skulle betala tillbaka utan drojsmal och det ar det viktiga, inte vad de ska ha pengarna till. Jag ar val inte deras mamma som sticker till extra veckopeng, heller!

Fredagsfyran hittar du som vanligt har.

No comments: