23 October 2003

Blandat småblogg

# Carina har precis upptäckt att saker blir JÄTTEintressant 2 dagar före tentan. Varför?! Det är liksom lite sent att lusläsa och fördjupa sig då. Man måste hålla sig inom det gula och markerade trots att man vill gå utanför och slicka i sig allt godis utanför linjerna också. Knäppt. För jag kommer ju knappast gå tillbaka och lusläsa sedan, då har jag nya kurser att hugga tag i.

# Tips från coachen; Om du har tesilar som blivit missfärgade (vem har inte det?) så funkar det faktiskt att ta ett glas med vatten, några tsk Citronsyra (finns i kryddhyllan på ICA) och låta silarna stå ett par timmar. Sedan går det jättelätt att rengöra dem med vanlig disksvamp! Mormors kurer funkar tydligen.

# Jag tror att jag har blivit hackad! Har inte kunnat komma upp på nätet på två dagar för att servern inte hittats. När jag kommit upp (har hänt tre gånger) kommer rutan upp som säger att jag är inloggad - fast det är inte mitt användarnamn!!! Shite... Fast nu är jag som synes inne. Tänker gå ur och logga in igen ett par gånger och se, blir det knas får man väl ringa supportern och erkänna att man inte har brandvägg. Typiskt.

# Jag är helt kär i Era!!! Finns det bara 3 skivor?!?!

# "You can take the girl out of Scotland, but you can't take Scotland out of the girl" - en sån perfekt text på ett glasunderlägg för en Scot-wannabee som jag. :-) Tack Jenny! (också ett Scot-wannabee, by the way...)

# Såg på Röda Rummet igår (medan jag käkade alltså, vad trodde ni) och blev lite lack på den överlägsna attityden gubbarna hade. Måste en bok vara tråkigt skriven för att vara bra litteratur? Det var nämligen kontentan av deras uttalanden. Och inte blev man sugen på att läsa deras torra förslag när litteratur-människorna såg ut som gamla dammiga relikar i ett ännu äldre, murrigt bibliotek. Däremot är jag oerhört sugen på att läsa Mazettis "Tarzans tårar" som jag såg på morgon-tv:n. Ingen ny Strindberg troligen. Tack och lov...

# Fast nu vaknade jag till! Till alla gamla dammiga, överlägsna kultursnobbar - GLÖM inte att Shakespeare var precis lika folklig som Nick Hornby och David Mamet på sin tid!!! HA! Eller han kanske också är för underhållande och ytlig i dessa gubbars ögon...

# Till samma middag såg jag Dr Phil. Patetiskt. Patetiskt att så uppenbart inte ha riktiga gäster i studion. Två perfektionister (i min roommates klass, faktiskt) var gifta. De var otroligt perfektionistiska med sitt yttre och livrädd för att släppa loss och göra bort sig. Jag menar, kvinnar öppnade dörren osminkad en gång och höll på att dö på kuppen. Dr Phil föreslog att hon skulle rufsa till sitt hår en gång, då höll mannen på att dö på kuppen. Dr Phil småpratar en kvart, sedan får de en utmaning att till helgen göra nåt totalt spontant och olikt dem själva. Mannen är mycket tveksam, kvinnan antar utmaningen lite väl enkelt... Ett klipp senare får man se hur deras helg var. OBS! Bara några dagar efter myspratet hos Dr Phil. Helt plötsligt går de på karaokebar, går på restaurang i myskläder och osminkade, moonwalkar på gatan och hjular i stadens centrum! Hallå!!! Är det NÅGON som tror två fobiska, tvångstänkande perfektionister ändrar sig så snabbt?! Här är ett gratis råd - Dr Phil är lika mycket underhållning, effektsökeri och fejk som Ricki Lake - och vem tar hennes råd på fullt allvar?

# Ikväll blir det fiskgryta. Fasligt vilka ideer man får när man sitter hemma en hel dag.

No comments: