31 October 2003

Åsså fredagsfyran

1. Vad har du för laster?
Oj... hockey, fotboll, godis, internet (ska bara kolla en grej...), DVDs, pocketböcker (har portat mig själv från pocketshop tills jag läst det jag redan har i bokhyllan), just nu har jag även lussekatslast...
2. Vilken av dina dåliga egenskaper ändrar du helst på?
Hade jag "helst" ändrat på den så hade den redan ändrats på. Inte för att jag vet med vilken motivation, men godis skulle man ju lugnt behöva ändra på, vilket inte betyder att jag vill göra det.
3. Finns det någon egenskap hos andra människor som får ditt blodtryck att rusa i höjden?
Inskränkt konservatism och vad Merton skulle kalla "Ritualism", när man förlorat målet men håller stenhårt på medlen. Se ex. paragrafryttare, byråkrater, folk som blint lyder order och andra som slutat tänka själva.
4. Är summan av laster konstant?
Absolut inte, de skiftar ständigt. Inte ens grundlasterna är konstant, för nu är inte hockey en lika stor last so för två år sedan.

No comments: