26 January 2007

Bloggutmaning

Sasom den enkatoman jag ar sa nappade jag direkt pa Miriam's generella utmaning.

Vilken svordom använder du mest?
Bugger och fuck, beroende hur fritt jag kan vrala.

Äger du en iPod?
Nej, men jag planerar seriost pa att skaffa en. Nar jag har £169 sa jag kan kopa ipod nano 8GB. Vill kunna ha spellistor!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
7.00 - en positiv effekt av att bo centralt.

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Anvander det bara nar jag ska bada - och da ar det varmt.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Bade ock! Det ar nog darfor jag sa ofta anvander sjalvutlosaren...

Vilken var den senaste filmen du såg?
Pa bio var det Babel. Pa DVD var det Sharpe's Eagle.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Troligen en middag for att fira.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jajaman. Och det har de ratt i.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, i varsta fall dricker jag ett glas mjolk och inbillar mig att det hjalper. Hjalper det verkligen?

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
"Sam's Town" med The Killers.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig mjolk till de flesta tillfallen, men ibland vill man ha oboy... inte till pannkakor dock.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Japp.

När var senast någon stötte på dig?
I varas. Ett tandlost, flintskalligt slemmo stotte jarnet. Brr...

Vad åt du till middag?
Har inte atit an, tandlakaren har sagt at mig att inte tugga pa ett par timmar.

Använder du huvtröjor?
Japp, har en pa mig just nu.

Kan du vissla?
Javisst kan jag det.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Arligt talat.... jag tror inte det.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Berg- och dalbana!!!
Det fanns ett skal till varfor jag drog med syrran till Blackpool! :-)

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det utgar jag ifran. Och jag onskar jag visste vad de sa for jag ar granslost nyfiken pa forhastade slutsatser och missuppfattningar folk drar...

Vilket riktnummer befinner du dig i?
0141

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jajaman, pa Gomorron Sverige, Anslagstavlan och Kalle Ankas Jul.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej - forutom nar det galler att stota pa dem...

Vilken film kan du alla replikerna till?
Forutom alla snuttar pa Kalle Ankas jul da. Henry V skulle jag nog kunna rabbla, sa ofta som jag och mina kompisar citerade den for ett par ar sedan...

Äger du några band T-shirts?
Jag har faktiskt tva t-shirts fran Rocktaget...

När flög du senast?
27 December fran Stockholm till Glasgow.

Läser du för skojs skull?
Det ar det basta sattet att lasa pa!

Pratar du några andra språk?
Engelska och stakande tyska, som blir battre nar jag ar full av nagon marklig anledning.

Har du gråtit offentligt?
Jajaman. Det blir latt sa nar man tar emot dodsbud pa mobilen... Har aven gratit pa otalet sportarenor i mina dagar.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag har en laptop, lagenheten har en stationar.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag vill veta allt sa det gor jag absolut! Just nu haller jag pa att lara mig hur en rotfyllning gar till...

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Inte sa att jag langtar efter det. Ar inte frammande for det, men det maste vara nagot som kanns ratt. Borde tatuerara in konturerna av de fem systrarna... ;-)

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Usch, na, vad pinsamt. Jag delar helst pa allt.

Kan du kasta macka?
Jajaman! Jag var en Tom Sawyer nar jag var liten...

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.

Vad har du med dig in på bion?
Det beror pa; inget eller frukt eller godis eller mat (sandwich) men alldeles sakert vatten.

Vem var din favoritlärare?
Den coolaste var Professor Robinson i Glasgow. Hon undervisade i rattshistoria och kunde utga fran en skotsk "legal writer" pa 1700-talet for att helt plotsligt prata om hundar i Frankrike eller recitera Henry V. Man visste aldrig vart hon tog vagen. Men pa nagot satt lyckades hon alltid knyta ihop sacken.

Maste annars saga att en larare jag inte riktigt hade, men som var min klassforestandare i sjuan, var den basta. Hur pinsamt jag an tyckte att det var just da, han inte bara sag, han agerade ocksa nar jag blev mobbad. Han ar den enda larare som gjort det. Det var lite forvirrande, minns jag, for jamfort med hur det varit tyckte jag inte det var nagon fara alls.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Nej, de har varit manniskor allihopa.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Jag skulle verkligen inte rata nagon p.g.a. att han har mycket tatueringar! Jisses vad ytligt.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska och socialkunskap.

Gillar du att flyga flygplan?
Ar som att aka buss for mig, ren transport, sa ingen speciell vardering i det.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor och sjalvdistans.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Om jag finner honom oattraktiv, hur kan jag da bli attraherad av honom? Knapp fraga.

När sov du senast på golvet?
Nar tva kompisar sov i min sang forra aret.

Vilken är din favoritdrink?
For tillfallet gillar jag Long Vodka och Morgan Spice & Coke.

Gillar du din boendesituation?
Helt ok.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8 ar ratt optimalt. Inte mindre an 7 i vart fall.

Äter du frukost dagligen?
Jajaman, det ar da jag vaknar till!

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej. Det livet har jag inte langre - tack och lov! Tror att mitt hjarta ar jatteglad over att jag flyttade.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Blir sallan arg, blir oftast bara irriterad och det gar kvickt over. Minns inte ens nar jag var arg senast...

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det loser sig. Och det gor det!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja, jattegarna! Men jag vager for mycket for att det ska vara sakert.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Tjorven nar jag var liten - och det ar pa pricken korrekt! Laskigt nog tror jag att det stamde till personlighet ocksa. Men jag har inte hort nagot sedan dess.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag ville alltid vara Han Solo nar jag var liten. Han ar cool. Men min favorit ar smabjornarna, ewokerna.

Vad är du allergisk mot?
Levergryta och arrogans.

No comments: