26 January 2007

Roten ar fylld

Fick inte ett enda knep & knap att distrahera mig med hos tandlakaren idag sa jag var mer nervos an nagonsin. (tack, kompisar!) Faktum ar att jag var sa nervos pa jobbet att misstagen samlades pa hog redan fore lunch...

En av anledningarna till detta tror jag var en kollega som haromdagen fragade om de "brant" tanden an. Hon borjade prata om en bensen-brannare och, ja, det lat ungefar som om de skulle blastra i munnen pa mig! Gjorde inte direkt en skrackslagen typ lugnare.

Om igen. Tandis sa inte ett ord om vad han tankt gora. Jag tankte fraga, men skakade sa att jag inte fick mal i mun forran den var full av grejer och det liksom var for sent. Om igen intalade jag mig att jag kan lita pa honom, att han vet vad han pysslar med och (nog) skulle varna mig om det var farligt...

Han skruvade in en stalmojang och borjade borra och det tog ungefar tva spanda sekunder innan jag insag att det inte gjorde ont. Det kandes inte alls. Jag behovde ingen distration for mordargeggan hade verkligen tagit dod pa nerven!

Da dok Oliver upp. Han stod dar han stod forra gangen och nar jag sag forvanat pa honom och liksom menade att han inte behovdes sa sa han "det ar klart jag ar har", typ utifall att. Han lutade sig sedan framat och kikade pa vad tandis gjorde och sa skrattade han. Han skrattade! Han tyckte att jag sag rolig ut, att jag sag ut som "en san dar maskin". Jag fragade (omigen medelst tankeoverforing) om han menade att jag sag ut som en robot, enTerminator, men Oliver kommer fran en annan tid och visste inte vad det var. Da kom James Bond (a la Daniel Craig) och menade att jag sag ut "som nagot jag skulle vilja skjuta", menandes att jag sag ut som en Bondskurk med allt stal i munnen. Jag sa at Bond att forsvinna men han stod kvar och skrockade och Oliver sa at mig att inte bry mig om honom och... sedan var tandis klar.

Och jag spottade nagot silvrigt. Betyder det att jag har amalgamfyllning nu? Jag vagade inte fraga for om jag har det sa vill jag inte ha det, men... kanske kan jag lata det vara. Det var farligt, var det inte? Men mina foraldrar har det och de lever... och jag vet att jag laste nagonstans att plastfyllning kostar extra och ar dyrt. Och det ar tanden nast langst in sa det syns inte heller. Hm...

Ah, pa tal om pengar. Pa onsdag ska jag tillbaka for sista gangen. Forutom att slipa tanden sa ska jag betala. Jag ombads ta med checkhaftet. Jajamen, sadant anvander man har. :-D
Nu ska det bli spannande att se vad notan slutar pa...

No comments: